lunes, 3 de octubre de 2016

1. ETAPA: Datuak analisatu.


            Klasean taldeka bildu ginen eta ikaskuntza esperientzien ebidentziei buruz elkarrizketan aritu ginen: bakoitzak zeintzuk aukeratu zituen eta zergatik azaldu genituen. Azkenean, oso elkarrizketa sakona izaten amaitu genuen, bertan ondoren aipatuko ditudan ondorioak ateraz.

            Ohartu gara, denok beti zerbait ari garela ikasten: familian, lagunekin, eskolan… iruditzen zaigula zerbait teorikoki ikasten ez badugu ez garela ari kasten, baina bizitzan zehar ordea hori ez da horrela, lagunekin arazo bat daukagunean ere ikasten ari gara, familiako norbaitekin oporrei buruz hitz egitean zerbait bitxia kontatzen digutenean edo guri horrelakoren bat gertatzen zaigunean ere ikasten ari garela… Ohartu gabe gertatzen diren ikaskuntzak dira. Esperientzia horien bidez ikasten dugu eta garen bezalakoak bihurtzen gara.

            Bizitzan zehar, egunerokotasunean, ikaskuntza esanguratsua ematen da, hau da, eguneroko momentuetatik ikasten ditugun jakintzak, gertatu direlako edo kontatu digutelako, edo beste era batera esanda, esperimentatu ditugulako ikasten ditugu. Ikasteko era hau guztiz lotua dago informazio eta komunikazioen teknologiekin, azkenean, hauek teorian ikasi behar dena praktikan jartzeko aukera ematen baitute: bideoak sortuz, jokoak… esperientziak sortzen dituzte eta hauetatik asko ikas daiteke.


            Amaitzeko, esan beharra daukat, egunero ikasten dugunez, ikaskuntza prozesuan faktore askok eragiten dutela, eta horregatik ditugula denok jakintza ezberdinak. Hau da, denon egunerokotasuna ezberdina da eta bakoitzak gauza ezberdinak ikasten ditu bertatik: familia ezberdinak dauzkagu, etxebizitza ezberdinak dauzkagu, ingurune ezberdina, ekonomia ezberdina, esperientzia ezberdinak…

No hay comentarios:

Publicar un comentario